OFS keskustelu

Oulun Frisbeeseuran keskustelufoorumi
Tänään on Ti Syys 07, 2010 6:41 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kasseista
ViestiLähetetty: La Huhti 18, 2009 12:56 pm 
Poissa
Jäsen

Oikea nimi: Aatto Rautio
Mulla alkaa mennä hermot tuohon reppuun ja mietinkin joskos sitä oikeen kiekkokassin hommais.
Mitä mieltä ootte, mikä kassi on hyvä? Tarvetta olis joku 15-18 kiekkoo vetävälle kasille, johon sais jotain muutakin kampetta sisälle.
Kumminkaan ei olis tarkotusta laittaa ihan hirvittäviä summia kassiin. Eli kiekkokassiarvosteluja kaipailen!

Profiili  

Viestin otsikko: Re: kasseista
ViestiLähetetty: La Huhti 18, 2009 1:29 pm 
Poissa
Hallituksen jäsen

Oikea nimi: Antti Malo
Näistä kasseista on ollu ennenkin puhetta ja kyllä näissäkin menee peruskaavan mukaan että hyvää et halvalla tule saamaan, tai sanotaanko että kestävää. Revolution käyttää bageissaan 1650/1000 denierin corduraa eli sertifikoitua nylonia. Cordura on nimenomaan kehitetty olemaan pitkäikäinen, kestämään hyvin hankausta, viiltoja sekä kulumista. Lisäksi bagissa on pohja rekkavinyyliä. Muut valmistajat ei tietääkseni käytä tätä cordura nylonia vaan jotain muuta vastaavaa, tai eivät ainakaan ilmoita käyttävänsä. Innova käyttää 1260D kangasta Disccarrierissa ja Competition bagissa, muilta valmistajilta ei sitten tietoja löydykkään (tai ainakaan minä en oo löytänyt).

Mikä ihmeen Denier? Denier on kuidun tai langan lineaarisen massatiheyden yksikkö. Eli mitä isompi lukema sitä tiheämmässä kuidut on kankaassa ja täten kangas on kestävämpi sekä hylkii vettä paremmin.

No mikä sitten ois hyvä bagi? Lähtisin aina siitä että valmistajan ns. kallein malli on myöskin valmistajan paras. Latitude64:n uus pro bag voisi olla ihan hyvä hinta/laatusuhteessa. Samoten Innovan Disccarrier tai Competition bag. Näistä Competition bag lienee parempi kisailuun, disccarrier tuuppaa olemaan iso, tosin kiekkoja siihen sitten mahtuuki reilusti :)
Tosin se mihin haluaa sijottaa onkin omasta lompakosta kiinni, itselläni ja monella muulla bagina toimii Revolutionin Carolina Team bag koska tämä on todella kestävä tuote. Mulla on ollu nyt kolme vuotta käytössä ja vieläkin on kuin uusi, joten hinta/laatusuhdekkin on kohdallaan jos vielä muutaman vuoden kestää.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 18, 2009 1:35 pm 
Poissa
Jäsen

Oikea nimi: Juho Parviainen
parhaus:

revolution carolina team bag
latitude 64 pro bag
innova discarrier
pdga discgolf bag
innova competition bag

hinta/laatu:

latitude 64 pro bag
innova discarrier
pdga discgolf
innova competiton bag

revolutionin bägiä en edes laita tohon hinta/laatu -suhdelistaan, koska joistakin se voi olla kallis, mutta se kyllä kestää niin kauan ettei tarvi miettiä uusia bägejä kovin nopeesti, joten kyllä sekin nousis hinta-laadussa kärkeen..

kisoissa käytän carolinaa, sen sadeominaisuuksien takia ja näppäryyden,
treeneissä käytän discarrieriä että saa niitä kiekkoja tarpeeksi mukaan, eikä yleensä paljon sadekelillä treenailla..

ps. naiset tykkää ajelluista

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 18, 2009 2:50 pm 
Poissa
Jäsen

Oikea nimi: Pekka Malo
Joo itselläni kans revolutionin carolina team bag ja tosi tyytyväinen ollu siihe just ton kestävyyden suhteen. suosittelen toki tutustumaan myös muihin revolutionin tuotteisiin esim. pro bagin tai club bagiin..nämä ovat tietääkseni paljon halvempia kuin carolina bag tosin joitain "ominaisuuksia" karsittu. Saatavuus voi sitten olla toinen seikka...

Latituden pro bagi näytti ulkoisesti ainaki iha soivalta peliltä tosin kankaan materiaaleja ei ilmoitettu tai sitte en löytäny...

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 18, 2009 3:40 pm 
Poissa
Jäsen

Oikea nimi: Timo
Kassiarvosteluita: http://discgolfreview.com/accessories/bags.shtml

Itse käytän Innova Discarrier - laukkua, sinne mahtuu kaikki tarvittava ja tarpeetonkin, mutta viime aikoina ko. kassi on alkanut tuntua kisakierroksilla vähän turhan isolta. Tuo Revolutionin reppumallinen laukku kiinnostaa, aika hintava tosin on.

http://www.discgolfer.com/dual.html

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 18, 2009 8:59 pm 
Poissa
Jäsen

Oikea nimi: Aatto Rautio
kiitos vastaajille, auttoi kovasti. Kun ei tuohon caroliinaan ole varaa niin latituden kassi taitaapi huomenna mennä tilaukseen.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 18, 2009 9:33 pm 
Poissa
Hallituksen jäsen

Oikea nimi: Antti Malo
Varmaan ihan hyvä valinta, näky monilla huippupelaajilla myös olevan eurotourilla latituden bagi.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 19, 2009 7:18 pm 
Poissa
Jäsen

Oikea nimi: Petteri.P
timpp_a kirjoitti:
Kassiarvosteluita: http://discgolfreview.com/accessories/bags.shtml

Itse käytän Innova Discarrier - laukkua, sinne mahtuu kaikki tarvittava ja tarpeetonkin, mutta viime aikoina ko. kassi on alkanut tuntua kisakierroksilla vähän turhan isolta. Tuo Revolutionin reppumallinen laukku kiinnostaa, aika hintava tosin on.

http://www.discgolfer.com/dual.html

Itse omistan tuon ja voin vain kehua. Jos tuo discarrier tuntuu liian painavalta, niin tuo on ihan hyvä valinta. Discarrierista ja muistakin valjailla kannettavista bägeistä meni maku, koska ne painavat täytenä alaselkään aivan jumalattoman paljon. Tosin Dual bägistä on myös pientä moittimista, mm. jos ylätaskun laittaa täyteen tavaraa, on siitä alataskusta "revittävä" ne kiekot irti. Itse vaihdoin discarrierista dual bägiin, ja vaikka dualiin saa enemmän tavaraa ei se silti paina ja hierrä ärsyttävästi alaselkään, vaan paino jakautuu koko selälle, mikä saa bägin tuntumaan tavalliselta repulta eikä painokaan tunnu samalta. Itse olen käyttänyt dualia, kun kävin lapissa patikoimassa sukulaisten ja kavereiden kanssa, niin bägiä voi käyttää muuhunkin tarkoitukseen kuin frisbee-bäginä ;) Niin ja jos sen ostat: kokoa alataskuun tuleva kiekkokaukalo bägin sisällä, koska se ei mahdu sinne kasattuna. Eihän siinä muuten, mutta sitä ei ole tarkotettu purettavan, sen verran voimaa sen purku vaati n.190cm pitkältä ja n.95kg painavalta mieheltä :) . Yleensä käytän vain kangaskassia, tai koulureppua, turhaa rupeaa säätämään isojen bägien kanssa. Ei sitä yleensä kierroksella käytä, kuin 5-10 kiekkoa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 19, 2009 9:22 pm 
Poissa
Jäsen

Oikea nimi: Riku Kaajakari
Itse taas olen tyytyväinen tuohon Petterin vanhaan ja "raskaaseen" bägiin. Itse pidän sitä erittäin kevyenä ja selkää säästävänä, muttei mulla aiemmin sträpsejä ole ollutkaan. Ja eihän sitäkään ole aina pakko täyteen kiekkoja ammentaa. Harjoitellessa ja viikkokisoissa käytän kyllä toisinaan pienempiä laukkujakin, riippuen vähän mitä reeniltä oikein aikoo hakea.

Se käytettyjen kiekkojen määrä kyllä tosiaan tavallisella kierroksella voi olla useimmilla aika pieni kannossa olevaan määrään nähden. Mutta kisassa (kisoista ja radoista paljonkin riippuen) saattaa samaa kiekkoa tarvita useamman varakappaleen. Toisekseen olosuhteet saattavat yllättää tai muuttua kesken kierroksenkin, niin joitakin kiekkoja tulee kannettua ikään kuin "ääritilanteiden" varalta. Tietysti on paljon niitä joilla tekniikka korvaa tämän kiekoilla kikkailut, mutta itse olen nyt tyytyväinen kun laukkuun voi säälittä pakata kaikensorttista sälää ja pelailla sitten vähän fiiliksenkin mukaan.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 19, 2009 10:07 pm 
Poissa
Jäsen

Oikea nimi: Petteri.P
r.oksa kirjoitti:
Itse taas olen tyytyväinen tuohon Petterin vanhaan ja "raskaaseen" bägiin. Itse pidän sitä erittäin kevyenä ja selkää säästävänä, muttei mulla aiemmin sträpsejä ole ollutkaan.

Tämähän riippuu täysin henkilöstä, jos on "muscle man" ei mikään frisbee-bägi varmasti paina selkää, vaikka bägi olisikin täynnä. Meillä "kukkakeppeillä" taas tulee selän kolotusta vähän helpommin. Itse huomasin viime kesänä, jos olin kiertänyt aurinkoisessa +20° asteisessa säässä pari rundia, että pakko levätä ja lopettaa heittäminen, kun alaselkää vihloo ja käy kipiää... Sitte parin päivän levon jälkeen samantapainen keli, mutta otinki pari kiekkoa muovikassiin eikä tullu paikat yhtään kipiäksi...

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]